Формування єдиної шкільної інформаційної системи за допомогою Google Apps for Education



Можно всю жизнь проклинать темноту, 
а можно зажечь маленькую свечку.

Конфуций

Формування єдиної шкільної  інформаційної системи за допомогою Google Apps for Education (G Suite for Education)
Сучасне суспільство розвивається семимильними кроками і саме школа - та установа, яка стоїть першою в ланцюжку серйозної освіти дітей, має бути «попереду планети усій». Саме в школі, прийшовши в перший клас, кожна дитина усвідомлює, що перед нею початок її дорослого серйозного життя, і саме в школі їй треба отримати освітню базу.
Ідея технічного оснащення школи не нова. У сучасній школі велика кількість техніки (комп’ютери, інтерактивні дошки, учбові комплекси і так далі). З усією цією технікою сучасним учителям просто необхідно працювати. Ніхто не говорить про відміну класичних форм уроку, але використати нові підходи до навчання з використанням нового технічного забезпечення необхідно. Учень повинен бачити у своїй школі не «ворога», який учить його чомусь старому, а друга, що йде в ногу з часом. Так в нашому навчальному закладі, Балабинському НВК «Престиж» Запорізького району Запорізької області, з 2014 року створено освітній простір нового покоління – навчальне електронне середовище «1 учень - 1 комп’ютер». Де кожен учень має власний портативний комп’ютер - нетбук, який підключений до класної локальної мережі та Інтернету, з вільним доступом до освітніх ресурсів.
Головна мета уроків з використанням нетбуків - формування навчальної діяльності шляхом використання отриманих на традиційних уроках знань, умінь і навичок безпосередньо в інформаційно-комп’ютерному середовищі. При цьому організація таких занять не вимагає кардинальної перебудови навчального процесу, а його зміст ґрунтується на використанні дидактичних матеріалів типових навчальних програм 1-4 класів.
У 2015 році розпочалось впровадження хмарних технологій в навчальний процес. Три педагога-ентузіаста  Пересунько Тетяна Миколаївна – учитель української мови, Дегтярьова Маргарита Сергіївна – учитель початкових класів, Шевченко Тетяна Миколаївна – учитель математики, розпочали застосовувати у навчальному процесі сервіси Google та інші Інтернет технології.
В чому це виявилось:
          накопичення дидактичного матеріалу;
         створення тематичних доробок, наочності, допоміжних матеріалів до уроків;
         контроль і тестування учнів;
         проведення on-line конкурсів, олімпіад;
         обмін педагогічною інформацією з колегами;
          робота  з батьками;
         доступність освіти учням, які за якихось обставин не можуть бути присутніми в освітньому закладі на уроках.
Але відійдемо безпосередньо від навчального процесу і розглянемо процес позаурочний.
Навантаження сучасного учителя настільки велике, що бракує навіть 24 годин у добі. Якщо людина, а в нашому випадку - учитель, педагогічний працівник, стикається зі зростаючим потоком нових завдань, то просто необхідно запропонувати йому новий зручний інструмент для оптимального їх вирішення з мінімальними трудовитратами. Інакше може виникнути ситуація, що кожен вибере для себе свій інструмент (виникне «різносортиця»), а то і не вибере взагалі нічого.
На педагогічного працівника планомірно навалюється інформаційне сучасне суспільство. І щоб оптимізувати роботу учителя, скоротити його трудовитрати потрібен інструмент - сучасний, простий і зручний.
Таким інструментом виступає проектування так званої бізнес-моделі облаштування будь-якої комерційної організації на внутрішній устрій інформаційного простору школи - створення єдиної інформаційної системи (ЄІС). Впровадження нової корпоративної структури у вже існуючу структуру дозволить посилити її, спростити обмін інформацією і зробити цю конструкцію гнучкою на стільки, на скільки можливо.
До нової (вдосконаленої) структури необхідно висунути ряд вимог (її характеристик):
-                простота і зрозумілість новій людині в колективі і усьому колективу в цілому;
-                гнучкість, що дозволяє легко проводити розширення і модернізацію;
-                охоплення усього закладу (ніхто не повинен опинитися поза системою);
-                готове рішення, що не вимагає початкового вкладення кінцевого користувача;
-                надання кожному співробітникові набору гнучких легко засвоюваних інструментів для вдосконалення системи у рамках його повноважень;
-                поетапне впровадження нових засобів і інструментів, для того, щоб різко не збільшити навантаження на персонал.
Для створення такої системи були розглянуті ряд готових продуктів, які могли бути узяті за основу. І ось 25 грудня 2015 року, на спільному засідання Педагогічної ради та  Ради НВК затверджено план Проекту розгортання інформаційно-освітнього середовища  на базі  Google Apps для освіти. Вибір у бік "Google Apps" був зроблений через те, що багато педагогів вже активно використовують у своїй роботі сервіси Google.


Рис.1.1.1. Хмарні технології у системі роботи навчального закладу

Для подальшої роботи було зареєстровано доменне ім'я balabino-nvk.com.ua, яке "прив'язане" до сервісу "Google Apps".
Усім учасникам створено облікові записи зрозумілого виду прізвище або посада (у латинській транслітерації)@balabino-nvk.com.ua. Кожен співробітник отримав електронну поштову скриньку з ім'ям відповідного вигляду.
Виділено пересічні множини користувачів, створено групи з власними адресами електронної пошти (адміністрація, класні керівники, психологічна  служба, учителі середньої ланки, учителі початкової ланки та інше). Це дозволило спростити інформаційні розсилки, розподіл рівня доступу і тому подібне. Корпоративна пошта дозволила істотно спростити інформаційний обмін усередині закладу.
Оскільки до пакету «Google Apps для освіти» входять більшість сервісів, що надаються компанією Google, педагоги отримали можливість зручної спільної роботи з документами за допомогою GoogleDocs, ведення власних календарів зайнятості, планування спільних заходів (у рамках сервісу Календар), синхронізація даних між комп'ютерами (на роботі і удома) за допомогою Google Диску.
Перехід до використання корпоративної пошти дозволив масштабувати ЄІС, на її основі легко впроваджувати нові інструменти для оптимізації роботи.
Згідно із вимогами система впроваджується поетапно.
Впровадження ЄІС має своє відображення і безпосередньо в освітньому процесі: кожен педагог отримав свій акаунт для входу у Google Клас (Classroom) Рис.1.1.2., де може надавати додаткові матеріали зі своїх предметів, проводити перевірку знань за допомогою тестів, перевіряти виконані учнями завдання та інше. Педагоги самостійно освоїли наданий їм інструмент в тих напрямках, які їм найбільш важливі, - створюють тематичні блоги, колективно працюють над документами.



Рис.1.1.2. Приклади Classroom


Створення і впровадження ЄІС процес досить тривалий, але плюси єдиної системи проявляються на кожному етапі впровадження. Співробітники школи щодня освоюють нові шляхи застосування різних інструментів у своїй педагогічній роботі.

Немає коментарів:

Дописати коментар