Результативність та ефективність досвіду

Досконалість немає меж
(одне з 10 правил Google )

Результативність та ефективність досвіду

Розглянемо, як використання пакету Google Apps for Education (G Suite for Education) в роботі навчального закладу вплинули на індикатори якості освіти у Балабинському НВК «Престиж».
ЗА КЛАСИФІКАЦІЄЮ ОЕСО (Організація економічного співробітництва та розвитку) виокремлено чотири індикатори якості освіти:
Група Індикаторів А - Інформація про учасників навчально-виховного процесу, що впливає на успішність навчання і як успішність навчання впливає на успішність учасників НВП на ринку праці;
Група Індикаторів В - Інформація про інвестиції в освіту;
Група Індикаторів С - Інформація про навчання впродовж життя  та для професійного розвитку;
Група індикаторів Д - Інформація про освітнє середовище.
Отже, використання Google Apps for Education (G Suite for Education) в роботі Балабинського НВК «Престиж» на сьогодні виявило наступні результати.  
Для учнів:
Предметні результати:
Ø Розвиток основних навичок та вмінь використання комп’ютерних пристроїв, комунікаційних технологій (використання планшетів, смартфонів, нетбуків та інших пристроїв під час уроків та на перервах);
Ø Формування навичок та вмінь безпечної та цілеспрямованої поведінки під час роботи із комп’ютерними програмами та в Інтернеті, вміння витримувати норми інформаційної етики.
Ø Стабільність рівня пізнавальної активності і рівня навчальних досягнень (рисунок. 2.1.)



Рис. 2.1.  Порівняльний аналіз навчальних досягнень за результатами річного оцінювання 2015-2016 навчального року та І семестру 2016-2017 навчального року

Особистісні результати.
Ø Розвиток комунікаційної компетентності у спілкуванні та взаємодії з однолітками та вчителями  в процесі освітньої, суспільно-корисної, навчально-дослідницької, творчої та інших видів діяльності.
Метапредметні результати:
Ø Вміння організовувати навчальну співпрацю та спільну діяльність з учителем  і однолітками; працювати індивідуально і в групі;
Ø Вміння самостійно планувати шляхи досягнення цілей, разом з тим альтернативних, усвідомлено обирати найбільш ефективні способи вирішення навчальних та пізнавальних завдань.
Для батьків:
Особисті дослідження, які проводилися у 2015 році «Хто є споживачами інформації про діяльність навчального закладу», показали що 79% респондентів - це батьки. (рисунок 2.2. Споживачі інформації про діяльність навчального закладу).



Рис 2.2. Споживачі інформації про діяльність навчального закладу

Де і як можна отримати достовірну інформацію про навчальний заклад з «перших рук», за малий проміжок часу - звичайно це сайт навчального закладу.
Відкритість інформації вважається обов'язковою ознакою системи і входить у загальну структуру комунікаційного менеджменту, визначаючи зв'язок і позиції на рівні соціуму, інвесторів, створення бренду, іміджу загальноосвітньої організації. Сайт навчального закладу є інструментом, який забезпечує інформаційну відкритість освітньої системи, що дозволяє задовольнити інформаційні потреби школи і громадськості. Сьогодні батьки завдяки сайту навчального закладу мають можливість отримати інформацію про навчальний заклад і педагогічний колектив. Сайт дає можливість отримати повідомлення актуальної інформації у короткий термін про плановані заходи, результати олімпіад, змагань тощо. Завдяки Сайту школи  батьки мають  можливість поставити запитання вчителям та адміністрації, а також одержати кваліфіковану відповідь. Надати власні пропозиції, щодо подальшої розбудови освітнього простору НВК. Стати повноцінними учасниками навчально-виховного процесу.
Для вчителів:
1.       Підвищення власної кваліфікації:
З початком застосування Google Apps for Education (G Suite for Education) ми винайшли спосіб підвищення ефективності використання комп’ютерної техніки, підштовхнули педагогів до самовдосконалення.
Оскільки до пакету «Google Apps для освіти» входять більшість сервісів, що надаються компанією Google, педагоги отримали можливість зручної спільної роботи з документами за допомогою GoogleDocs, ведення власних календарів зайнятості, планування спільних заходів (у рамках сервісу Календар), синхронізація даних між комп'ютерами (на роботі і удома) за допомогою Google Диску.
Вчителі самостійно опановують представлені їм інструменти в тих напрямах, які для них  найбільш важливі  – створюють тематичні блоги, колективно працюють над документами.
2.     Формування системи роботи з учнями:
Для вчителів-предметників з’явлись нові можливості управління навчальним процесом. Основними компонентами неперервного зростання інтересу учнів до навчання є підвищення рівня методичної, дидактичної, розвивальної, виховної  складових навчального процесу. Забезпечити не тільки доступ учнів до основних компонентів навчально-виховного процесу, а й створити умови для його неперервного навчання, саморозвитку та активної самореалізації дозволяє такий сервіс як Classroom.
Classroom може бути використаний і для організації дистанційного навчання (під «дистанційним навчанням» ми розуміємо не тьюторську форму навчання, а заочний навчальний зв'язок між педагогом і учнем, в силу різних підстав (хвороба тощо) нездатного бути присутнім особисто в школі).
Впровадження Google Apps for Education (G Suite for Education) в навчально-виховний процес призвело до формування інтерактивного середовища педагогічної діяльності, що зробило роботу вчителя більш  комфортною, прозорою, звільнило його від рутинних дій і підвищило творчу складову в його роботі.
3.           Зменшення витрат на інтерактивні і мультимедійні наглядні засоби. Впровадження Google Apps for Education (G Suite for Education) дозволяє кожному  педагогу самостійно освоїти будь-які інструменти, які є у вільному доступі в мережі Інтернет, в тих напрямках, які їм найбільш важливі, - за їх допомогою створити ті або інші засоби навчання.
Управлінська діяльність
1.     Зменшення документообігу
Перехід до використання корпоративної пошти дозволив масштабувати єдину інформаційну систему, і, на її основі, легко впроваджувати нові інструменти для оптимізації роботи закладу.  Наприклад: раніше заступник директора роздавав спеціальні бланки кожному вчителю для того, щоб отримати певний звіт. Потім обробляв ці бланки і тільки після цього формував власне звіт. Тепер є шикарна можливість  роботи в спільному документі, яка дозволяє отримати всю інформацію за досить невеликий проміжок часу і надавати цю інформацію вчителі можуть з будь-якого місця де є доступ до Інтернету.
2.    Зменшення витрат на папір (більшість документів не треба роздруковувати).
3.     Зменшення інтелектуальних витрат на рішення рутинних питань.
Збільшення інвестицій:
Сьогодні в навчально-виховному процесі використовуються:
- 2 мультимедійних комплексу, дошка та проектор;
- 2 інтерактивні дошки;
- 2 комп'ютерні класи (в кількості 26 ПК) – готується до відкриття третій комп’ютерний клас;
- 17 ноутбуків;
- 20 планшетів;
- 20 нетбуків (використовуються в середовищі 1+1);
- 13 плазмових телевізорів;
- Обладнаний конференцклас і сучасний кабінет фізики (Віртуальна лабораторія, мультимедійна дошка).
- Здійснено підключення до мережі швидкісного Інтернету (2 провайдера Лінет і Мегалайн)
- створена зона WI - FI на всій території НВК (11 роутерів (6 куплено за 2013-2014 рік і ще 5 придбано у грудні 2015 року) Швидкість 100 Мб, завдяки переходу на оптоволокно.
Окрім офіційних засобів ІКТ, які знаходяться в НВК, відсутності паролів у зоні WIFI, яка покриває зараз всю школу, стало стимулом, своєрідним спусковим механізмом, для впровадження технології BYOD, коли батьки забезпечують дітей сучасними девайсами (планшетами, смартфонами). Учні прагнуть принести свій пристрій в НВК і скористатися безкоштовним Інтернетом. Все це призвело до підвищення їх ІТ компетентності. І використання власної техніки учнів у навчально-виховному процесі.
Очевидно, що покращення інформаційного освітнього середовища якісно різниться в позитивний бік. Інвестиції в технічні засоби навчання зіграли в нашому закладі свою позитивну роль. ІКТ стають ефективним інструментом результативних педагогічних практик в нашій школі, стимулюють педагогів і школярів до постійного вдосконалення викладацької  і навчальної роботи, посилюють співпрацю, колективну роботу, підвищують мотивацію до результативної навчальної роботи в учнів та вчителів, сприяють позитивним змінам в культурі школи. Також Google Apps for Education (G Suite for Education) з успіхом використовуються для дітей з особливими освітніми потребами: он-лайн консультації, тестування, оцінювання, спілкування один на один вчитель-учень, без їх присутності у навчальному закладі.

На підставі викладеного вище, можна зробити висновок, що використання Google Apps for Education (G Suite for Education) в роботі навчального закладу впливає на всі чотири індикатори якості освіти і дозволяє запустити багато процесів одночасно: зупинити падіння якості та доступності освіти; забезпечити отримання учнями в школі не просто суми знань, а ввімкнути механізм пошуку в мережі Інтернет саме того матеріалу, який знадобиться школяру не тільки на сьогодні, а й в майбутньому житті; зорієнтувати зміст освіти  на компетентності, організувати самонавчання учнів  і самовдосконалення  вчителів, і забезпечити ці перетворення ресурсами. 

Немає коментарів:

Дописати коментар